A°. 1815 „ 1830 .. 1833

Op 1 December daaraanvolgende werden Parnassim ter audiëntie bij Z. M. toegelaten en werd ook die dag, zoo door bijzondere plechtigheden als door het illuniineeren der Synagoge des avonds gevierd.

(25 Juli). Dankdag wegens de overwinning oj) de Franschen bij Waterloo. Bededagen voor de gelukkige bevalling van Prinses Marianne der Nederlanden. Bededagen wegens het uitbreken der Cholera; —■ ten tijde der Belgische onlusten 11G); — voor de gelukkige bevalling van Prinses Marianne en Prinses Frederik der Nederlanden en Dankdag wegens de bevalling der laatste. Bededagen voor de gelukkige bevalling van Prinses Marianne.

Bededag bij de abdicatie van Koning Willem 1 en troonsbestijging van Rolling Willem II.

Bede- en dankdagen wegens de gelukkige bevalling van Prinses Frederik. Bededag wegens de ziekte van den graaf van Nassau (voorheen Koning Willem 1). Treurdienst wegens zijn overlijden. Bededagen wegens het weder uitbreken der cholera.

(Mei). Bededagen wegens de in den lande heerschende schaarschte en duurte der eerste levensmiddelen en (Sept.) Dankdag wegens den voorspoedigen oogst.

7>