Nog bezochten dit gebouw in :

A°. 1863. Z. M. Dom Ferdinand, vader van den Koning van Portugal, reizende onder den naam van Graaf VigosA, en Z. H. Prins Amadeus, tweede zoon van Victor Ema-ndel, Koning van Italië.

„ 1864. Z. H. de Prins van Solras.

„ 1865, Baron Alphonse de Rothschild en Echt-genoote.

„ 1867. H. H. de Prinses van Hohenzollern.

„ 1870. BaronNathaniee Anselmvon Rothsciiild en Graaf Potocki.

„ 1872. Baron Gdstave de Rothsciiild.

Ook van dc vaderlandsliefde der Joden kan deze Synagoge getuigen. Geen lief of leed, dat het dierbaar Nederland wedervoer, bleef daarin onbedacht. De annalen dezer kerk kunnen, met het oog op de daarin beschrevene bid-, dank- en feestdagen, als zoovele bladzijden onzer nationale geschiedenis worden aangernerkt. Zie hier een zooveel mogelijk volledig overzicht dezer gedenkdagen:

A°. 1688 (26 October). Bededag tot bescherming van Prins Willem III op zijn tocht naar Engeland. 94)

„ 1690 (24 Juli). Dankdag wegens de overwinningen door Prins Willem 111 in Engeland behaald. 95)

„ 1697 (December). Dankdag wegens den vrede, tusschen Frankrijk, Engeland en Holland te Rijswijk gesloten. 96)

„ 1713 (13 Juni) Dankdag wegens den vrede te Utrecht gesloten. 97)