Auteur /Jacob Samuel da Silva Rosa

Geboren: 3 mei 1886, Amsterdam
Overleden: 4 juni 1943, Sobibor
Werken van Jacob Samuel da Silva Rosa in de Digitale Joodse bibliotheek
Geschiedenis der Portugeesche Joden te Amsterdam 1593-1925 (1925)
Korte levensbeschrijving van Auteurhttp://www.joodsebibliotheek.nl/img/schrijvers/99.jpg Jacob Samuel da Silva Rosa

Jacob da Silva Rosa was de zoon van Samuel da Silva Rosa en Sara Morpurgo. Op 4 januari 1912 trouwde hij met Helena Sarphatie. Het echtpaar kreeg twee dochters, Sara en Mina Felicitas.

Da Silva Rosa studeerde Klassieke Letteren aan de Universiteit van Amsterdam. Vanaf 1910 is hij assistent van David de Raphael Montezinos, oprichter-bibliothecaris van Ets Haim, de bibliotheek van de Portugees-Israëlietische Gemeente in Amsterdam. Na de dood van Montezinos in 1916 wordt Da Silva Rosa de bibliothecaris van Ets Haim.

Hij werkte verder als redacteur voor het Joodse weekblad De Vrijdagavond, later als hoofdredacteur.

Hebt ù ontbrekende boeken of informatie over auteurs?
Beschikt u over boeken die u niet in deze bibliotheek hebt gevonden? Bent u bereid die ter beschikking te stellen zodat andere geïnteresseerden ze ook kunnen lezen? Hebt u informatie over één van de schrijvers? Documenten die de moeite waard zijn? Als u kunt helpen de Digitale Joodse bibliotheek verder te completeren, neem dan contact met ons op.